«Το να είσαι femme σε έναν κόσμο που κυριαρχεί η αρρενωπότητα και να του βγάζεις επιδεικτικά τη γλώσσα είναι μια πραγματική πράξη επανάστασης.»
Zak/Zackie
Tην Τετάρτη φτάνουμε στην πρώτη μόλις δικάσιμο για την υπόθεση του Ζακ, ενώ έχουν ήδη συμπληρωθεί περισσότερα από 2 χρόνια από την δολοφονία του. Ήδη οι υπεύθυνοι – ο κοσμηματοπώλης, ο μεσίτης και 2 αστυνομικοί- οδηγούμενοι στην δικαιοσύνη έχουν την ηπιότερη δυνατή αντιμετώπιση, καθώς δεν παραπέμπονται για το πραγματικό τους έγκλημα -αυτό της ανθρωποκτονίας-, αλλά για θανατηφόρο σωματική βλάβη. Η δικαιοσύνη στη συγκεκριμένη περίπτωση υπήρξε εν μέρει μόνο τυφλή. Τυφλή μόνο σε ό,τι αφορά τους δεκάδες αυτόπτες μάρτυρες τους οποίους δεν εξέτασε η αστυνομία και τους υπόλοιπους εμπλεκόμενους αστυνομικούς τους οποίους δεν παρέπεμψε. Αντίθετα, επέδειξε άψογη όραση όταν αποφασιζόταν το κατηγορητήριο ή κωλυσιεργούσε όλο αυτό το διάστημα η διαδικασία.
Μετά από τεράστιες καθυστερήσεις και χυδαίες προσπάθειες απαλλαγής και ελάφρυνσης των υπαιτίων, χάρη στην πίεση του φεμινιστικού ΛΟΑΤΚΙ Πκινήματος στις 21/10 οι υπεύθυνοι για την δολοφονία φτάνουν στις δικαστικές αίθουσες. Πλέον γνωρίζουμε ότι η επίθεση στην Ζαckie ήταν μια απρόκλητη δολοφονία μιας θηλυκότητας που ξέφευγε από τις ετεροκανονικές νόρμες και την καταπιεστική επιτέλεση της αρρενωπότητας. Από την “καθαρή” τελικά τοξικολογική του Ζακ, τις ψευδείς δηλώσεις/καταθέσεις των δολοφόνων του και το “φυτεμένο” χωρίς κανένα αποτύπωμα μαχαίρι πάνω στην Ζαckie οι προσπάθειες να συσκοτιστεί η υπόθεση και θυματοποιηθούν οι δράστες υλοποιήθηκαν τόσο μέσα από την αστυνομία και την δικαιοσύνη, όσο και μέσα από τα μέσα ενημέρωσης.
Τα αστικά ΜΜΕ από την πρώτη κιόλας στιγμή επεδίωξαν να “ξεπλύνουν” τους δολοφόνους και να παρουσιάσουν τον Ζακ ως κάτι που δεν ήταν – “ένας χρήστης σε παροξυσμό”, “ένας επικίνδυνος”. Μια προσπάθεια να δικαιολογήσουν τον κανιβαλισμό τους που όμως δεν δικαιολογείται. Μια αφήγηση που όχι μόνο υπήρξε αναληθής, αλλά και επικίνδυνη για τις κοινωνικές ομάδες (τους τοξικοεξαρτημένους, τους αστέγους, τα κατώτερα κοινωνικά στρώματα κτλ) που στοχοποιούσε και συστηματικά κανιβάλιζε. Έβαλε σε κίνδυνο και απομόνωσε ακόμα περισσότερο ανθρώπους που στερούνται κοινωνικής προστασίας και σπρώχνονται στο περιθώριο, φέρνοντας τους αντιμέτωπους καθημερινά με τον θεσμικό ρατσισμό και τις προκαταλήψεις, ενώ ταυτόχρονα επιδιώχθηκε να αποσιωπηθεί η ακτιβίστικη και πολιτική δράση του Ζακ θέλοντας έτσι να φιμώσει το ΛΟΑΤΚΙ κίνημα.
Η Ζαckie αγωνίστηκε ενάντια στις πατριαρχικές αντιλήψεις για το φύλο και την σεξουαλικότητα, διεκδικώντας την ορατότητα των ΛΟΑΤΚΙ. Το κίνημα που πυροδοτήθηκε αυθόρμητα και οριζόντια από την δολοφονία του έδωσε τον πρώτο λόγο στα ίδια τα καταπιεζόμενα υποκείμενα με πρόταγμα την κοινωνική χειραφέτηση και το δικαίωμα στον αυτοκαθορισμό και έκανε την αυτοδιάθεση πράξη σπάζοντας τα έμφυλα πρότυπα στους δρόμους. Τους γέμισε με μουσική και φτερά θυμίζοντάς μας ότι “Το να είσαι ο εαυτός σου σε πείσμα όσων σε θέλουν κάτι άλλο ή αόρατο, όσων προσπαθούν να σε υποβιβάσουν επειδή «δεν είναι σοβαρά πράγματα αυτά», είναι επανάσταση”. Μια επανάσταση με ξέκωλα, πούπουλα και γκλίτερ, όπως την φανταζόταν ο Ζακ, με όλα εμάς που μας είπαν ότι δεν χωράμε.
Θα αγωνιστούμε μέχρι τη δικαίωση, λοιπόν. Μέχρι η ελευθερία και η χειραφέτηση να γίνουν πραγματικότητα και τα φτερά και τα πούπουλα να βρίσκονται καθημερινά στους δρόμους θα αγωνιζόμαστε.
Ολ@ την Τετάρτη 21/10 στις 9 π.μ. στην οδό Δέγλερη 4 για τον Ζακ/την Zackie και για όλες μας.