Εργαστήριο 1.0: Συζητάμε για τον φεμινισμό της κατάργησης | δευτέρα 10.4.23 @ fac

Ε
Εργαστήριο Κιουρί@
1.0: 10 Απρίλίου 2023
Φεμινισμός της κατάργησης: η ποινική αντιμετώπιση των εγκλημάτων με έμφυλη διάσταση

 Λίγα λόγια:
Η μεγαλύτερη ορατότητα που έχουν αποκτήσει τα τελευταία χρόνια τα φαινόμενα της έμφυλης και ενδοοικογενειακής βίας- και η πιο ακραία τους εκδήλωση οι γυναικοκτονίες-, έχει τροφοδοτήσει μια έντονη συζήτηση αναφορικά με την πολιτική, κοινωνική και οικονομική τους προέλευση καθώς και για την αντιμετώπιση τους από νομική, ηθική και πολιτική σκοπιά. Όπως είναι αναμενόμενο, η συζήτηση αυτή επικαθορίζεται από την ολοένα και πιο αναβαθμισμένη ιδεολογική επιρροή του φεμινιστικού κινήματος σε πλατιά κομμάτια της κοινωνίας και ειδικότερα στη νεολαία.
Μέσα στο πλαίσιο αυτό, ο διάλογος στον οποίο παρεμβαίνουν κινηματικές συλλογικότητες, θεσμικοί φορείς και ΜΜΕ για τα ζητήματα διαρκώς πολιτικοποιείται και αποτυπώνει μεταξύ άλλων ιδεολογικές διαφοροποιήσεις και θέσεις για τα ζητήματα του φύλου, της τάξης και της φυλής. Το δίχως άλλο, η κρισιμότερη συνέπεια αυτής της διαδικασίας είναι η ανάδειξη της συστημικής προέλευσης των διαφόρων μορφών έμφυλης και ενδοοικογενειακής βίας καθώς και του ρόλου του νεοφιλελεύθερου κράτους και των θεσμών του στη διατήρηση και αναπαραγωγή των ανισοτήτων μέσα στις οποίες φύονται οι μορφές της έμφυλης βίας.
Την ίδια στιγμή είτε με προπαγάνδα, είτε με καταστολή το νεοφιλελεύθερο κράτος -με τα συστημικά ΜΜΕ στο πλευρό του-, επιδιώκει να διασκεδάσει τις εντυπώσεις και να αποσιωπήσει τις κοινωνικές συνέπειες της διάλυσης της κοινωνικής φροντίδας και της προωθούμενης ιδιωτικοποίησης της υγείας.
Η ζοφερή υπόθεση των Σεπολίων έχει εμβληματικό χαρακτήρα ακριβώς γιατί στον πυρήνα της υπάρχουν όλα εκείνα τα στοιχεία υλικά, θεσμικά και συμβολικά που αναπαράγουν τις κοινωνικές, έμφυλες και οικονομικές ανισότητες και που φέρνουν καθιστούν ολόκληρες κοινότητες ευάλωτες και συχνά απροστάτευτες απέναντι στους κατασταλτικούς μηχανισμούς του κράτους και στο κεφάλαιο – μικρό ή μεγαλύτερο. Οι απόπειρες συγκάλυψης της υπόθεσης, η στοχοποίηση – εκβιασμός της οικογένειας της δωδεκάχρονης από ΜΜΕ αλλά και την ίδια την κυβέρνηση, καθώς και η πλήρης απουσία θεσμών παιδικής προστασίας επιβεβαιώνουν όλα τα παραπάνω.
Μέσα στο πλαίσιο αυτό, οι φεμινιστικές διεκδικήσεις αναμετρώνται με το σύνολο των πολιτικών, οικονομικών και θεσμικών μηχανισμών που αναπαράγουν την έμφυλη βια και την κοινωνική ευαλωτότητα. Αντλώντας από συλλογικές εμπειρίες χειραφετησιακών κοινωνικών κινημάτων καθώς και από τις θεωρητικές επεξεργασίες του φεμινισμού της κατάργησης, επιδιώκουμε να συζητήσουμε για :
-Τις πολιτικές, κοινωνικές και ιδεολογικές όψεις της ποινικής αντιμετώπισης των εγκλημάτων με έμφυλη διάσταση.
-Την έννοια της κατάργησης και τη θεωρητική και πολιτική συμβολή της στην αμφισβήτηση των κατασταλτικών θεσμών του κράτους.
-Τη διαμόρφωση μιας χειραφετησιακής φεμινιστικής ατζέντας για την αντιμετώπιση και εξάλειψη της έμφυλης και ενδοοικογενειακής βίας που να συνδυάζει την αλληλεγγύη των οριζόντιων κοινωνικών δικτυώσεων με τους αγώνες για δημόσια, δωρεάν και προσβάσιμη σε όλα κοινωνική φροντίδα.
📍 Η συζήτηση θα γίνει στον χώρο FAC For Research (Αγ. Παντελεήμονος 7Β) στις 19:00.

 

Μοιραζόμαστε καποια βασικα κείμενα που μας φαίνονται χρήσιμα για τη ζητήση: abolition.feminism.now των Erica R. Meiners, Gina Dent, Angela Davis και Beth Richie,

if they come in the monring και what is abolition feminism and why we need it now της davis και μια συνεντεύξη της Davis “δημοκρατία χωρίς δεσμά”

facebook event: https://www.facebook.com/events/5954521241312620?ref=newsfeed

 

 

Σχετικά με τον συγγραφέα

Σχολιάστε

Πρόσφατα Κείμενα

Άρχειο

Categories

Μπορείτε να μας βρείτε: